İtalyan yeni gerçekçilik ve Fransız yeni dalga sineması, ikinci dünya savaşından sonra oluşan yeni dünyanın sinemadaki yansımasıdır. Kapitalizmin, sermaye biriktirme döneminin, yaklaşık olarak 19. yüzyıl başından 20. yüzyıl ortalarına kadar süren karakteri, 1945 den sonrasında başka bir karaktere dönüşmekteydi. Bu dönüşümün temel nedenlerinden birisi de dünyanın artık sadece kapitalizmin dünyası değil, aynı zamanda ezilenlerin de ikt...
“ İşte bütün bunlar beni kesin olarak şu inanca götürdü ki, mülk sahipliğini ortadan kaldırmak, memleketin zenginliğini eşitçe, doğrulukla dağıtabilmenin ve insanlığı mutluluğa kavuşturmanın biricik yoludur. Mülkiyet hakkı toplumsal yapının temeli oldukça en kalabalık ve en işe yarar sınıf yoksulluk, açlık, umutsuzluk içinde yaşayacaktır.”
“Utopia” yazarı Thomas More’un, kahramanı Raphael Hythloday&rs...
“Tiyatrocular sineması” döneminin, “sinemacılar sineması” dönemine geçişini temsil eden sinemacıdır Lütfi Akad, ve temsile konu olanda “Kanun Namına” filmidir. Filmin bu payeyi hak etmesine neden olan gerekçesi, kameranın sokağa çıkması, kent yaşamına ve kentte yaşayan karakterlere yüzünü çevirmesi kadar, onların yaşamlarını belirleyen ek...
TİP’in Millet İttifakı’nın hemhal olmakta zorlandığı toplumsal rahatsızlık ve talepleri parlamentoyu, medyayı etkin bir şekilde kullanarak sosyalist bir hatta temsil etme çabası halk nezdinde azımsanmayacak bir karşılık buldu. Sonunda arzuladığı başarıyı yakalasın veya yakalamasın TİP’in bu konumu üzerinde düşünülmesi gereken nesnel bir vakadır. TİP’in bugünkü deneyimi;...
Günümüzden yaklaşık iki bin yıl kadar önce Roma imparatorluğu döneminde, bir köle olarak köleliğe, ve sırf soylular eğlensin diye birbirlerini öldüren gladyatörlüğe razı olmamış, isyan etmiş, başkaldırmış ve sonunda yenilerek ölmüş bir isim Spartaküs. Onu, iki bin yıl boyunca yaşatan, efsaneleştiren ve günümüze kadar getiren tarih yazımı, elbette yenilgisi üzerine de...