Metin Erksan sineması üzerine yazılacak yazının ilk cümlesi pek muhtemeldir ki şöyle başlamalı; Türk sinemasının haşarı, agresif ve anlaşılamayan yönetmeni Metin Erksan. Ve yine pek muhtemeldir ki,“Susuz Yaz” filmi, Berlin film festivalinde “altın ayı”ödülü almasaydı ve “Sevmek Zamanı” filmini çekmiş olmasaydı, Metin Erksan sineması tartışması...
Kişisel gelişimini okuyarak geliştiren ve yerinde duramayan çocuk meraklı gezgin. Yaşamının her alanını derin duygular içinde yaşayan. Doğa, tabiat dendi mi akan suları durduran. Duyumsallığıyla doğal hayatın içine doğan temiz bir insanın, iyilikten başka bir şey düşünemeyeceğini düşünen. İnsanın gözünü aydınlatan ve eşsiz aklı olan tabiat kanunlarının toplum y&o...
TİP’in başarısı sosyalizmin dirilişine, sosyalizmin dirilişi ise ülkemizin kurtuluşuna hizmet etsin de gerisi sahiden teferruat.
Basından sosyal medya dünyasına kadar herkesin hakkında konuştuğu günlerdeyken ve sadece birkaç gün içinde binlerce yeni insanla el sıkışan, milyonlarcasıyla da uzaktan selamlaşan bir parti gündemdeyken, ...
İtalyan yeni gerçekçilik ve Fransız yeni dalga sineması, ikinci dünya savaşından sonra oluşan yeni dünyanın sinemadaki yansımasıdır. Kapitalizmin, sermaye biriktirme döneminin, yaklaşık olarak 19. yüzyıl başından 20. yüzyıl ortalarına kadar süren karakteri, 1945 den sonrasında başka bir karaktere dönüşmekteydi. Bu dönüşümün temel nedenlerinden birisi de dünyanın artık sadece kapitalizmin dünyası değil, aynı zamanda ezilenlerin de ikt...
“ İşte bütün bunlar beni kesin olarak şu inanca götürdü ki, mülk sahipliğini ortadan kaldırmak, memleketin zenginliğini eşitçe, doğrulukla dağıtabilmenin ve insanlığı mutluluğa kavuşturmanın biricik yoludur. Mülkiyet hakkı toplumsal yapının temeli oldukça en kalabalık ve en işe yarar sınıf yoksulluk, açlık, umutsuzluk içinde yaşayacaktır.”
“Utopia” yazarı Thomas More’un, kahramanı Raphael Hythloday&rs...