Haziran Beykoz Meclisi, Beykoz'da okulların imam hatipleştirilmesini ele almış ve haber sitesinde “Hacı Numan Ortaokulu (Ortaçeşme Mahallesi), Beykoz Konakları Vakfı Ortaokulu (Soğuksu Mahallesi), 75. yıl Cumhuriyet Ortaokulu (Cumhiriyet Köy) imam-hatip tabelaları asılarak resmen imam-hatipe dönüştürülecekler arasına alındığı bizzat İlçe Milli Eğitim Müdürü Kazım Bozbay tarafından ifade edilmiştir.” Diyerek; “Yaptığımız araştırmalar sonucunda 2016/2017 yılında ortaokul olarak hizmet veren üç okulda ( Mehmet Emin Pulatkonak (Yenimahalle), Ferda Turan Takmaz Ortaokulu(Eski 60. yıl İncirköy) ve İshakağa Ortaoklu (Merkez Mahallesi) yeni tabelalar asılarak resmen İmam- hatipe dönüştürüldü. Yaptığımız araştırmalar ve Eğitim Sen 2 nolu Şube Yürütme Kurulu'nun Beykoz MEM'yle yaptığı görüşmeler sonucunda üç okulun daha imam-hatipleştirileceği bilgisi netleşmiştir.” Demektedir.
Ben de diyorum ki; Bu bir toplum mühendisliği projesi uygulamasıdır ve proje AKP iktidarı eliyle başarıyla yürütülmektedir. İzlenen yöntemle toplumun kültürel yapısı imam hatip zihniyetiyle yeni baştan şekillendirilmekte ve bu yeni egemen kültür git gide pekiştirilerek geleceği karanlık bir ipotek altına alınan toplum adeta yeniden şekillendirilmektedir.
AKP, dönüşüm adı altında, Milli Eğitim Şuraları, müfredat değişiklikleri, eğitimin ticarileştirilmesi ve dinselleştirilmesi amacıyla yapılan çeşitli yasal düzenlemeleri yapmaya devam ediyor. Üstelik yapılacak değişikliğin yaratacağı sonuçları görmek açısından bir pilot uygulayama gerek dahi duymuyor, herhangi bir bilimsel inceleme, eski programla karşılaştırma bile yapmıyor.
Toplum mühendisliği yapanlar şimdi de orta öğrenimde din ve ahlak derslerinin hem içeriğini hem de ders saatlerini değiştirmeye hazırlanıyor. Küçücük beyinler, fen, mantık, biyoloji, edebiyat, matematik değil şerait literatürü, şeriat hukuku, şerii yaşam biçimi öğretilerek köreltilecek, analiz-sentez yetenekleri sıfırlanarak iktidarın hazır kıtalarına dönüştürülecek.
Yalnız Beykoz'da değil; birçok okulda karma eğitimi ortadan kaldıran fiili uygulamalar çoktan vücut buldu ve resmi düzenleme yapılması için dinci, iktidar yanlısı sendikalar ve dini vakıflar tarafından çeşitli girişimler mevcut. Her okul içerik ve müfredat bakımından imam hatip gibi yapılandırılırken, birçok okul binası da fiilen İmam Hatipe dönüştürülüyor. Örneğin: Beykoz'da Okulların kapandığı hafta ortaokullarımıza sessiz sedasız İmam Hatip tabelaları asılıyor.
Haziran Hareketi'nin 13 şubat 2015 yılında Türkiye genelinde, İslamcı "yeni Türkiye" dayatmalarına "Laik ve Bilimsel Eğitim" sloganıyla örgütlediği boykot, öğrenci ve velilerden ciddi bir karşılık bulmuştu. Yine, Eğitim Sen İstanbul 2 nolu Şube 23 Haziran saat 15.00 de Beykoz İlçe Milli eğitim müdürlüğü önünde bir basın açıklaması yapmış ve “okul içinde okul olmaz, okullarımızın imam hatipleştirilmesini istemiyoruz. Laiklik yoksa; Bilim yoktur demokrasi yoktur özgürlük yoktur” vurgusunu öne çıkartmıştır.
İçinden geçmekte olduğumuz tarihsel dönemde, sokakların dinselleştiği, okulların imamhatipleştiği ve zorunlu din derslerinin yürürlüğe sokulduğu bugün, ortak amaç için yeniden sorumluluk alarak velilerle birlikte yeni bir mücadele sürecini yerelliklerden kalkarak genele taşımanın yolu bulunmalı. İşe önce uyarı boykotları ile başlamak bir yoldur. Beykoz'daki veliler, bu oldu bittiye karşı ortak bir mücadele için yan yana gelerek bir mücadele ve direniş hattı örmelidirler.
İsmail Özkan
25 Haziran 2017